روش های انتقال تصویر دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط : پریسا راد

روش های گوناگونی برای انتقال تصویر دوربین های مدار بسته وجود دارد.

  • انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل
  • انتقال تصاویر دوربین مدار بسته روی کامپیوتر
  • انتقال تصویر دوربین های مدار بسته بدون اینترنت

برخی از رایج ترین روش های انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته می باشد. که در ادامه به صورت مرحله به مرحله به بررسی آن می پردازیم.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل

انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل

یکی از روش های کاربردی جهت مشاهده، کنترل و مدیریت تصاویر ضبط شده توسط دوربین انتقال آن ها بر روی گوشی موبایل است این روش بسیار کاربردی بوده و در پروژه های هوشمند سازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. انتقال تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل مراحلی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

۱- نخستین قدم برای انتقال و مشاهده تصاویر دوربین های مداربسته، فراهم کردن یک مودم جهت اتصال به اینترنت می باشد.

۲- در گام بعدی برخورداری از دستگاه های NVR یا DVR در جهت ضبط تصاویر بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشد. همچنین، به منظور انتقال تصویر دوربین های مدار بسته روی موبایل، نرم افزارهای متنوعی وجود دارند. بنابراین نرم افزار مربوط به انتقال تصویر روی موبایل را نصب کنید.

ناگفته نماند که نرم افزار انتخابی باید از سازگاری و همخوانی کامل با دستگاه های مزبور برخوردار باشد. سپس اقدام به نصب نرم افزار مورد نظر بر روی گوشی هوشمند می کنیم.

۳- پس از نصب نرم افزار موبایل، از طریق کابل HDMI یا DGA، امکان اتصال دستگاه DVR به نمایشگر را فراهم می آوریم.

۴- در مرحله بعدی اعمال تنظیمات مورد نظر بر روی DVR انجام می شود. همانند تصویر زیر بخش های مربوط به آدرس آی پی، HTTP Port ،Client port ،Default Gateway ،Subnet Mask را یادداشت نمایید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

۵- در این مرحله می بایست تنظیمات مودم را انجام دهید. برای انجام تنظیمات در صفحه مرورگر وب آدرس IP مودم را وارد کنید (معمولاً به‌طور پیش‌فرض آی پی مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می‌باشد).

۶- یوزر نیم و پسورد را وارد کنید (معمولا به طور پیش فرض یوزرنیم admin و پسورد admin می باشد).

۷- در صفحه تنظیمات وارد منو Advanced Setup شده و گزینه NAT را انتخاب کنید.

۸- در صفحه نمایش داده شده در بخش Virtual Circuit از بین PVC0 تا PVC7 گزینه انتخابی را تغییر دهید، دقت داشته باشید که در صورت انتخاب گزینه درست ، موارد DMZ و Virtual Server نمایش داده می‌شوند.

۹- حالا نوبت Port Forwarding است. به یکی از دو روش Virtual Server یا DMZ این کار را انجام دهید.

۱۰- مرحله آخر از سری مراحل انتقال تصویر بر روی موبایل انجام تنظیمات موبایل می باشد. می توانید نرم افزار انتقال تصویر دوربین مدار بسته روی موبایل را بر روی گوشی نصب کرده و با متصل کردن موبایل خود به شبکه اینترنت تصاویر ضبط شده را بر روی موبایل مشاهده نمایید.

در دوره های آموزش نصب دوربین های مدار بسته به صورت تخصصی به آموزش طریقه انتقال تصویر دوربین های مداربسته پرداخته می شود.

مقاله فوق از دسته مقالات آموزش دوربین های مدار بسته می باشد در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره این شغل به دست آورید، توصیه می کنیم در دوره نصب دوربین مداربسته آموزشگاه فنون برق ثبت نام کنید.  جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت نام در کلاس دوربین مدار بسته نمی توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید.

این آموزشگاه علاوه بر دوره فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش نصب دزدگیر ماشین، دوره موبایل، دوره تعمیرات کولر خودرو برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: